Hokejoví fanúšikovia sú nahnevaní, Ticketportal sa ospravedlňuje. V predaji lístkov na MS zlyhal

9:19 – to bol čas, kedy Ticketportal spustil predaj lístkov na Majstrovstvá sveta v hokeji 2019. Presne v túto minútu kliklo niekoľko tisíc fanúšikov na kúpu vstupeniek a zažili nemilé prekvapenie. Prečítali si, že sú 3.000 v poradí a čo bolo ešte horšie, čísla postupne neklesali, ale pohybovali sa ako na hojdačke. Fanúšikom dochádzala trpezlivosť, nenávistné komentáre na sociálnych sieťach pribúdali a Ticketportalu nezostalo nič iné, len zvolať narýchlo tlačovú konferenciu a všetko vysvetľovať. 

Po posledných majstrovstvách sveta v hokeji, ktoré sa konali na Slovensku, bolo každému zrejmé, že kúpa vstupeniek nebude až taká jednoduchá, ako sa zdá. Niektorí si privstali, aby zašli priamo do predajne Ticketportalu, iní pred deviatou hodinou ráno sledovali na internete odpočítavanie predaja. Bohužiaľ, nestačilo. Kamenné predajne mali zo začiatku problém s výdajom lístkov, ich tlačou a keď už všetko po technickej stránke fungovalo, prišli na rad tzv. kšeftári alebo priekupníci. Týchto ľudí nezastavilo ani pravidlo predaja štyroch lístkov na osobu a dokázali toto obmedzenie obísť. Ako? Prišla skupinka 3-4 ľudí a nakúpila si po štyroch lístkoch na každú osobu zo všetkého, čo sa dalo, teda z balíčkov „Follow your team Slovensko“ či denných zápasov na Slovensko alebo Česko. Ak týchto ľudí predajca alebo niekto iní nezastavil, tak sa stalo, že pre ostatných fanúšikov nič neostalo. 

Fanúšikovia si nepomohli ani pokusom kúpiť si lístok cez internet. Po kliknutí na kúpu lístka sa záujemcovia zaradili do poradovníka. Aj keď sa zo začiatku zdalo, že všetko je v poriadku, a len počkajú, kým sa dostanú na rad, tak opak bol pravdou. Ich poradie sa stále menilo, raz boli 500 a po pár minút 3.000. A stále dookola. Na sociálnych sieťach sa niektorí fanúšikovia sťažovali, že aj keď ich systém pustil ďalej a vybrali si počet lístkov aj miesto na sedenie, tak všetko zamrzlo, zrušilo sa a rezervácia sa im neuložila. Nemali inú možnosť len sa zaradiť do poradovníka opäť. 

A čo na to Ticketportal?

Ten sa na úvod tlačovej konferencie ospravedlnil všetkým fanúšikom, ktorým sa lístky neušli. „Chceli by sme sa ospravedlniť fanúšikom za komplikácie, ktoré sme v úplnej miere dokázali eliminovať až o približne hodinu a štvrť od oficiálneho začiatku predaja,“ uviedla Adriana Bujdáková, konateľka spoločnosti Ticketportal. Aj keď si mnohí mysleli, že systém nezvláda nápor kupujúcich, pravá príčina bola v obrannom mechanizme, ktorý ochraňoval systém. Ten mal zabezpečiť, aby sa v poradovníku nenachádzali priekupníci a nevykúpili lístky záujemcom. „Musíme sa priznať, že algoritmus, ktorý priekupníkov identifikoval na základe viacerých parametrov mohol v niektorých prípadoch zle vyhodnotiť napríklad viacero nákupov z rovnakej IP adresy, hoci mohlo ísť o rôznych ľudí. Neoprávnene tak vyhodil z fronty na čakanie aj tých férových fanúšikov, pre ktorých sme tento systém robili v prvom rade,“  vysvetlil Eduard Jánošík, zástupca softvérovej spoločnosti Denax. Problémy však boli identifikované a algoritmus sa priebežne upravoval, aby k omylom neprichádzalo. V tých časoch mohli zákazníci zaznamenať aj krátkodobé výpadky pripojenia, keď sa reštartoval server. Aj vtedy sa, žiaľ, reštartovalo poradie.

Problémy nastali aj v kamenných predajniach a na nejaký čas nebolo možné vytlačiť kúpené vstupenky. „V priebehu približne 40 minút sme spustili záložné riešenie a tlač už začala fungovať,“ hovorí Adriana Bujdáková, konateľka spoločnosti Ticketportal. Podľa jej slov však bol pri predaji priamo na výdajných miestach problém aj v tom, že okrem fanúšikov prejavili záujem aj priekupníci. Tí si chceli kúpiť enormné množstvá vstupeniek v rôznych kombináciách, a tak rad postupoval pomaly, aj keď tlač už fungovala bez problémov. „Limit štyroch vstupeniek na jeden typ podujatia obišli napríklad tým, že si kúpili štyri permanentky, štyri lístky na hrací deň a niekoľko variácií vstupeniek Follow your team. To je naozaj neštandardné správanie bežného fanúšika. Na ďalšie kolá máme pripravené riešenia ako obmedziť takéto situácie. V najbližších dňoch to preberieme s organizačným výborom,“ uzavrela Adriana Bujdáková.

Lístky už predávajú dnešní kupujúci

Prešlo len pár hodín od predaja lístkov a už sa nejaké vstupenky objavili na internetových stránkach, ktoré nie sú na predaj oficiálne určené. Ticketportal varuje, aby si fanúšikovia tieto lístky nekupovali. Môže sa stať, že budú falošné a peniaze im už nikto nevráti.

 

Foto: studentskeNoviny