Rady, vďaka ktorým budete nakupovať ako pravý minimalista

V minulej časti zo série článkov o minimalizme sme vás uviedli do základných pravidiel, ktoré by mal dodržiavať každý minimalista. Dnes sme si pre vás pripravili pokračovanie, ktoré vám pomôže zmeniť spôsob, akým ste sa doteraz pozerali na nakupovanie.

Aj minimalisti nakupujú

Ak ste si mysleli, že prechod zo svojho doterajšieho života na minimalizmus bude znamenať žiadne nakupovanie do konca života, ste na omyle. Aj minimalisti totiž nakupujú, akurát to robia trocha inak ako my, bežní smrteľníci. Všetko je o načasovaní, keďže celá „veda“ začína ešte pred tým, ako vstúpite do obchodu.

Zvoľte kvalitu a nie kvantitu

Keď už sa jedná o nakupovanie, platí pravidlo dvakrát meraj a raz strihaj. Pokúste sa zamyslieť čo od kupovanej veci očakávate, aké má mať parametre a na čo ju skutočne potrebujete. To, že je niečo lacné totiž okamžite nemusí znamenať, že je to aj kvalitné a a teda to aj menej vydrží. Skúste sa radšej zamerať na veci, ktoré vás budú sprevádzať dlhšiu dobu.

Rady, vďaka ktorým budete nakupovať ako pravý minimalista

Módne výstrelky ako najväčší nepriatelia

Všetci to poznáme. Do obchodov príde nová kolekcia, má ju takmer každý, kto chce byť „IN“, všetci influenceri sú ňou uchvátení a nutne ju potrebujete aj vy. V tomto bode si položte otázku: „Chcem to ja alebo to chce tlak z okolia?" Ak už sa jedná o módu, voľte skutočne len veci akoby ušité na mieru. Zamyslite sa či danú vec budete nosiť a či ju máte s čím nosiť. Či vám skutočne sedí, cítite sa v nej pohodlne a podobne.

Vytvorte si vlastný štýl

Každý z nás je jedinečnou bytosťou so svojskými preferenciami. Nesnažte sa preto napodobniť štýl niekoho iného, ale nájdite svoj vlastný. Vyberte zo šatníka kúsky, ktoré nosíte najradšej a najčastejšie a máte to. Potom sa už stačí len orientovať v približne rovnakom okruhu vecí, učiť sa kombinovať ich aj v menších množstvách a sami uvidíte, že na vytvorenie dokonalého šatníka stačí len pár kúskov, čo budú spolu ladiť a najmä budú ladiť s vami.

 

Foto: Pixabay